بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان
سرخط خبرها

هر ساعت توقف در گمرکات برای اقتصاد استان زیان‌آور است

  • کد خبر: ۱۴۶۹۱۲
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
هر ساعت توقف در گمرکات برای اقتصاد استان زیان‌آور است
استاندار خراسان رضوی گفت: خواب کامیون‌ها و یا ماندگاری واگن های حمل بار در مبادی ورودی و خروجی مرز در گمرکات استان نباید وجود داشته باشد، چرا که هر ساعت توقف آن، زیان اقتصادی برای استان محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در مراسمی به مناسبت روز جهانی گمرک افزود: گمرک یکی از دستگاهها و گلوگاههای اساسی در حوزه اقتصاد خراسان رضوی با توان درآمد ارزی است که وظیفه مهم صادرات و واردات را در استان بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه صادرات و واردات باید مبتنی بر تولید در استان خراسان رضوی پیگیری شود، بیان کرد: بخشی از اهداف بلند توسعه اقتصادی استان مربوط به حوزه گمرکات است و برهمین اساس باید نظام گمرکی استان خراسان رضوی، متحول شود که طرح و برنامه آن به زودی تنظیم و اجرایی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: کار کنترل و ارزیابی در گمرک ها نباید منجر به توقف طولانی مدت کامیون ها و تریلی های باری شود، زیرا مرز فقط مبادی ورودی و خروجی و تردد است و باید روان باشد.

وی با اشاره به لزوم تجمیع گمرکات گفت: با تجمیع نیازهای لازم گمرکی باید به سمتی برویم که ضمن توجه به نیازهای آینده در حوزه گمرک، امکان فعالیت در راههای مختلف ریلی، جاده ای و هوایی اندیشیده شده باشد.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از علل عقب ماندگی شرق کشور، نبود زیرساخت مناسب در حوزه حمل و نقل است، افزود: کوتاه سازی دالان ریلی در منطقه شرق کشور با تکمیل خط آهن از چابهار به سمت شمال کشور تقویت می شود و از سوی دیگر ایجاد آزاد راه شمال به جنوب نیز در ترانزیت کالای صادراتی نیز تاثیر گذار است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای اجرای این موضوع نباید به منابع دولتی متکی بود بلکه باید با مولد سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مسیر جهش بزرگ اقتصادی استان سهیم باشیم.

وی بیان کرد: برای اجرای درست این موضوع ایجاد قرارگاه‌ برای حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان خراسان رضوی انجام شد تا در نهایت به اهداف عملیاتی در بخش خصوصی با همکاری و استفاده از ظرفیت مبتنی بر توان مردمی دست پیدا کنیم.

استاندار خراسان رضوی قبل از این مراسم در پایانه بار طرق حضور یافت و از نزدیک با فرآیندهای انجام شده در گمرک پایانه بار صادراتی استان واقع در این محل آشنا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->