اعمال‌قانون ۳۰۶۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مهر ۱۴۰۳) پلمب واحد‌های صنفی شغل مزاحم و انبار‌های ضایعات متخلف در مشهد حفاری طولانی‌ترین مسیر قطار شهری مشهد به میدان امام علی (ع) رسید آغاز عملیات جمع‌آوری تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی از ۱۵ مهر ۱۴۰۳ مردم مشهد پس از وعده صادق ۲ | شادمانی مردم مشهد در پی حمله قدرتمندانه موشکی ایران به رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) تمام پرواز‌های فرودگاه مشهد لغو شد (۱۰ مهر ۱۴۰۳) خانه‌های تاریخی مشهد، آماده حضور علاقه‌مندان است تجمع ضدصهیونیستی کادر درمان مشهد در اعلام آمادگی اعزام به لبنان + فیلم (۱۰ مهر ۱۴۰۳) قدمت تونل تاریخی میدان ده دی تقریبا ۱۰۰ سال است تونل تاریخی در میدان ده‌دی مشهد آماده بازدید خواهد شد + فیلم گذری بر تاریخ و پیشینه روستایی بسیار قدیمی در شرق مشهد | ردپای قزاق‌ها در «پاوا» ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی برای بانوان مشهدی در شورای ششم در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶۰ میلیون سفر از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد انجام شده است برگزاری نشست «شناسایی رسانه‌های رسمی و غیررسمی فعال در حاشیه شهر و میزان ضریب نفوذ رسانه‌های مشهد در حاشیه شهر» بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات متروی مشهد نرخ‌نامه ۱۴۰۳ پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است ترافیک پرحجم در میدان‌های جمهوری اسلامی و فلسطین و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۹ مهر ۱۴۰۳) پاسخی برای ممنوعیت چادر زدن در سطح شهر مشهد | شهرداری در بوستان غدیر میزبان زائران است ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری فقر در اعتبارات حوزه آبخیزداری شهرستان مشهد
سرخط خبرها

هر ساعت توقف در گمرکات برای اقتصاد استان زیان‌آور است

  • کد خبر: ۱۴۶۹۱۲
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
هر ساعت توقف در گمرکات برای اقتصاد استان زیان‌آور است
استاندار خراسان رضوی گفت: خواب کامیون‌ها و یا ماندگاری واگن های حمل بار در مبادی ورودی و خروجی مرز در گمرکات استان نباید وجود داشته باشد، چرا که هر ساعت توقف آن، زیان اقتصادی برای استان محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در مراسمی به مناسبت روز جهانی گمرک افزود: گمرک یکی از دستگاهها و گلوگاههای اساسی در حوزه اقتصاد خراسان رضوی با توان درآمد ارزی است که وظیفه مهم صادرات و واردات را در استان بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه صادرات و واردات باید مبتنی بر تولید در استان خراسان رضوی پیگیری شود، بیان کرد: بخشی از اهداف بلند توسعه اقتصادی استان مربوط به حوزه گمرکات است و برهمین اساس باید نظام گمرکی استان خراسان رضوی، متحول شود که طرح و برنامه آن به زودی تنظیم و اجرایی خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: کار کنترل و ارزیابی در گمرک ها نباید منجر به توقف طولانی مدت کامیون ها و تریلی های باری شود، زیرا مرز فقط مبادی ورودی و خروجی و تردد است و باید روان باشد.

وی با اشاره به لزوم تجمیع گمرکات گفت: با تجمیع نیازهای لازم گمرکی باید به سمتی برویم که ضمن توجه به نیازهای آینده در حوزه گمرک، امکان فعالیت در راههای مختلف ریلی، جاده ای و هوایی اندیشیده شده باشد.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از علل عقب ماندگی شرق کشور، نبود زیرساخت مناسب در حوزه حمل و نقل است، افزود: کوتاه سازی دالان ریلی در منطقه شرق کشور با تکمیل خط آهن از چابهار به سمت شمال کشور تقویت می شود و از سوی دیگر ایجاد آزاد راه شمال به جنوب نیز در ترانزیت کالای صادراتی نیز تاثیر گذار است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای اجرای این موضوع نباید به منابع دولتی متکی بود بلکه باید با مولد سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مسیر جهش بزرگ اقتصادی استان سهیم باشیم.

وی بیان کرد: برای اجرای درست این موضوع ایجاد قرارگاه‌ برای حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان خراسان رضوی انجام شد تا در نهایت به اهداف عملیاتی در بخش خصوصی با همکاری و استفاده از ظرفیت مبتنی بر توان مردمی دست پیدا کنیم.

استاندار خراسان رضوی قبل از این مراسم در پایانه بار طرق حضور یافت و از نزدیک با فرآیندهای انجام شده در گمرک پایانه بار صادراتی استان واقع در این محل آشنا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->